Pressmeddelande

MilDef och UMS SKELDAR lanserar framtidssäkrad konsolteknik för fjärrstyrda, obemannade flygsystem

Övriga nyheter

MilDef och UMS SKELDAR lanserar nu en skräddarsydd konsol för fjärrstyrda flygsystem, som ger optimal arbetsyta, funktionalitet och ergonomi för operatörer av obemannade flygsystem. MilDef har designat, utvecklat och tillverkat en pilotkonsol för UMS SKELDARs V-200-plattform, som i sin tur kommer att leverera det obemannade flygsystemet och operatörkonsoler till marina försvarsstyrkor.

MilDef-ägda Handheld sluter avtal om leverans av teknik för nanodrönare

Övriga nyheter

Handheld Group, en ledande tillverkare av ruggade mobila datorer och en del av MilDef, har fått i uppdrag att utveckla operatörsdatorer för nanodrönare, som används av soldater i terräng. Den skräddarsydda styrdatorn för användning på uniform är baserad på en 7-tums ultra-ruggad Handheld Android-tablet. Kunden är en global försvarskoncern, baserad i USA, som levererar nanodrönare för militär övervakning av slagfält. Initialt ordervärde är 6 MSEK, med betydande tillväxtpotential när leveranser av stora kvantiteter påbörjas.

MilDef levererar Taktisk IT till Astronics Corporation i USA, värt 30 MSEK

Övriga nyheter

MilDef har vunnit en order från Astronics Corporation, en leverantör av avancerad teknik för globala flyg- och försvarsindustrier. Affären integrerar MilDefs produktplattform med Astronics portabla radiotest-portfolio som levereras till den amerikanska marinkåren.

Inbjudan till presentation om MilDefs kvartalsrapport för Q2 2023, den 27 juli

Övriga nyheter

MilDef, Nordens ledande leverantör av taktisk IT-, mjukvarulösningar och tjänster, publicerar rapport för det andra kvartalet 2023, den 27 juli kl. 08:00.

MilDef vinner affär med FMV gällande nytt ledningssystem för trossbåtar

Övriga nyheter

MilDefs svenska integrationsverksamhet har vunnit ett treårigt avtal för att digitalisera ett av amfibiekårens stödfartyg, så kallad lätt trossbåt. Uppdraget sker inom det större ramavtal som MilDef tecknade med Försvarets Materielverk 2022. Sammanlagt ska ledningssystem uppgraderas och installeras i sexton båtar till ett värde av 37 MSEK.