MilDefs VD ökar sitt innehav i bolaget

Genom påkallande av köpoptioner utställda 2015 har MilDefs VD Björn Karlsson idag ökat sitt innehav med 549 000 aktier.

MilDef vinner order värd 82 MSEK i Norge

MilDef, en global leverantör av taktisk IT, kommer att leverera teknologi till ett norskt försvarsfordonsprogram med leveranser under 2022-2023. Detta är en uppföljningsorder på ett befintligt program och en "mid-life upgrade" av pansarfordon i M113-serien. Kunden är statliga Forsvarsmateriell i Norge.

MilDef vinner ny order för uppgradering av stridsbåtar

MilDef Integration Sweden AB, dotterbolag till MilDef Group AB, en global leverantör av taktisk IT, har mottagit två beställningar om totalt 15 MSEK för uppgradering av navigationssystem i svenska amfibiekårens stridsbåt 90. Beställningarna är följdaffärer på tidigare utförda integrationsarbeten. Planerad leverans sker under 2022 och 2023. Ytterligare beställningar inom samma projekt är troliga.

MilDef vinner kontrakt i USA värt drygt 50 MSEK

Ordern från en global amerikansk försvarskoncern är den hittills enskilt största affären i USA gällande taktisk IT. Ordervärdet uppgår till drygt 50 MSEK och leveranser sker under andra halvan av 2022.

MilDef vinner order om teknikleverans till Försvarets materielverk

MilDef har vunnit ett nytt kontrakt gällande taktisk IT till svenska Försvarsmakten. Värdet av leveransen är 17 MSEK, varav cirka 8 MSEK levereras under 2022.