MilDef vinner beställningar till Försvarets materielverk om 45 MSEK

Övriga nyheter

MilDef har tecknat en rad nya kontrakt med FMV gällande stryktålig IT-utrustning till svenska Försvarsmakten. Det handlar om produkter såsom datorer, laptops och nätverksutrustning. Värdet av leveranserna, som sker under 2024, uppgår totalt till 45 MSEK.

MilDefs dotterbolag Handheld vinner order från Makin värd 67 MSEK

Övriga nyheter

MilDefs helägda dotterbolag Handheld har tecknat ett avtal om leverans av stryktåliga tablets i Algiz RT10-serien till Makin, en internationell leverantör av maskinstyrning. Avtalet sträcker sig över fem år och det totala ordervärdet uppgår till 67 MSEK.

Valberedning inför årsstämman 2024

Övriga nyheter

Till ledamöter i MilDef Group AB:s valberedning har utsetts:

MilDef vinner strategisk hårdvaruaffär värd 30 MSEK från ett europeiskt Nato-land

Övriga nyheter

MilDef har fått uppdraget att leverera hårdvara, som varit under utveckling, till en icke namngiven, europeisk Nato-nation. Samtidigt har MilDef fått ett fördjupat förtroende att leverera taktisk IT till nya strategiska projekt inom både mark- och luftförsvar i landet. Beställningen är ett avrop på aktuellt ramavtal och en effekt av att nationen accelererar uppbyggnaden av sina försvarsförmågor. Ordern är värd 30 MSEK och leveranser beräknas ske under 2024.

Delårsrapport januari – september 2023

Regulatorisk information