MilDef vinner affär i Estland värd 10,7 MSEK

MilDefs internationella säljbolag har samarbetat nära med lokala verksamheter för att skapa erbjudandet till ett estländskt fordonsprojekt. Lösningen innehåller både stryktåliga tablets och produkter i MilDef egna formfaktor 19”/2.

Det här är MilDefs första större affär på den estländska marknaden och den baltiska regionen. Vi är stolta att leverera taktisk IT till ytterligare en av våra utvalda NATO-marknader”, säger Björn Karlsson, VD MilDef Group. ”Det är också ett bra exempel på hur MilDef’s produkter levererar digitalisering och modernisering av fordonsplattformar.

För ytterligare information, kontakta:

MilDef Group AB (publ)

Björn Karlsson, VD
Telefon: +46 705 25 01 07
E-post: bjorn.karlsson@mildef.com

Daniel Ljunggren, EVP & CFO
Telefon: +46 706 68 00 15
E-post: daniel.ljunggren@mildef.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 november kl. 12:00 CEST.

Om MilDef

MilDef grundades 1997 i Helsingborg, Sverige, och är en leverantör av taktisk IT för krävande miljöer. Taktisk IT inkluderar ruggad elektronik, mjukvara och tjänster. MilDefs produkter säljs idag till fler än 160 kunder via MilDefs dotterbolag i Sverige, Norge, Storbritannien och USA samt via partnernätverk till över 30 länder, främst inom EU. MilDef är noterat på Nasdaq Stockholm.

www.mildef.com

← Tillbaka till pressmeddelanden